Všeobecné obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je: eurocoins4all s. r. o., so sídlom Mlynské nivy 18689/82B, 821 05 Bratislava, IČO: 56 185 626, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd. Sro, vložka číslo 177768/B (ďalej len „predávajúci “) a kupujúcim (ďalej len „kupujúci”), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  2. Každý kupujúci je povinný pred objednaním tovaru sa pozorne oboznámiť so znením všeobecných obchodných podmienok, ktoré sa pre kupujúceho stávajú záväznými objednaním tovaru v okamžiku prijatia objednávky.
  3. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol oboznámený s reklamačným poriadkom predávajúceho a súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom internetového obchodu (ďalej len „E-shopu“), ktorý prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
  4. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

II. Dostupnosť tovaru a definícia pojmov 

  1. Ponuka tovaru platí do vypredania zásob. Ak nie je predávajúcim stanovené inak, tovar je možné objednávať v množstve dostupnom na E-shope eurocoins4all.sk. Ak by zo strany kupujúceho bol záujem o väčšie množstvo tovaru, je potrebné nás kontaktovať e-mailom alebo telefonicky. Pripravíme Vám individuálnu objednávku a cenovú ponuku. Pokiaľ nie je v ponuke uvedené inak, tovar máme skladom.                                                                                                                                        Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy a stornovať objednávku alebo jej časť, ak fyzicky nie je k dispozícii kupujúcim objednaný tovar.
  2. Definícia pojmov a skratiek:
    E-shop – je internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim na adrese: www.eurocoins4all.sk.                                                                                                        Kupujúci – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim ako odberateľ (zákazník) tovarov od predávajúceho prostredníctvom E-shopu predávajúceho.
    Kupujúci Spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s predávajúcim nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.                                                                                                                                                              Kupujúci Podnikateľ – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s predávajúcim jedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
    ČNB – je skrátené označenie Českej národnej bank
    NBS – je skrátené označenie Národnej banky Slovenska
    Dostupné produkt máme na sklade a odosielame od 1 do 5 pracovných dní.                                                                                                                        Očakávame čoskoro – tovar je objednaný a pri tovare v sekcii dostupnosť je uvedená predpokladaná doba dodania na náš sklad, doba dodania sa v prípadne neočakávaných okolností môže zmeniť a čas naskladnenia predĺžiť.                                                                                                                                                Pripravujeme – tovar máme rezervovaný u dodávateľa a zaradíme ho do ponuky po oficiálnej emisii alebo po dodaní na sklad.                                                          Vypredané – tovar na sklade už nemáme a nie je možné ho objednať.
    Na dotaz – tovar sa posnažíme objednať od dodávateľa do približne 14 dní. Ak sa nám ho podarí naskladniť, záujemcu kontaktujeme, či má o tovar stále záujem. Ak záujemcova odpoveď bude kladná, vystavíme mu faktúru.

III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Základnou podmienkou platnosti objednávky je riadne a pravdivé vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári E-shopu zo strany kupujúceho. Kupujúci sa pri vytvorení objednávky môže zaregistrovať na E-shope, ale nie je to povinnosť pre platnosť objednávky.
  2. Tovar je možné objednať aj prostredníctvom e-mailu na kontaktnej adrese alebo telefonicky s následným písomným potvrdením objednávky. Predávajúci sa zaväzuje zaslať kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky aj s údajmi potrebnými na úhradu, pričom si vyhradzuje právo dodatočne kontaktovať kupujúceho z dôvodu bližšej špecifikácie alebo doplnenia zaslaných údajov.
  3. Odoslaním objednávky sa Kupujúci zaväzuje za svoju objednávku riadne a včas zaplatiť a dodaný tovar prevziať.
  4. Pokiaľ je kupujúcim podnikateľ, je zodpovedný za správnosť dodacích a fakturačných údajov. Tieto údaje musia korešpondovať s údajmi uvedenými v obchodnom či živnostenskom registri.
  5. V prípade, že uvedením nepravdivých informácií dôjde k vzniku škody na strane predávajúceho, je oprávnený túto škodu v plnej výške vymáhať od kupujúceho.
  6. Predávajúci je oprávnený, v závislosti na charaktere objednávky, množstva tovaru, výšky ceny a pod., požiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom ako napr. e-mailom, alebo telefonicky. Objednávka sa považuje za neplatnú v prípade, že kupujúci túto autorizáciu požadovaným spôsobom odmietne uskutočniť.
  7. Predávajúci môže odmietnuť realizáciu objednávky v prípade nesprávneho zápisu zverejnenej aktuálnej ceny (za chybu v zverejnenej cene sa považuje napríklad situácia, kedy cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica, o tejto skutočnosti bude kupujúci neodkladne informovaný e-mailom), ak objednávku považuje za neserióznu alebo pochybnú, ak kupujúci v minulosti meškal s úhradou ceny za objednaný tovar, prípadne nesplnil iné podmienky alebo záväzky z hľadiska odberu tovaru, ak kupujúci uvedie v objednávke požiadavky, ktoré sú v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami alebo uvedie nesprávne údaje, ak kupujúci odmietne potvrdiť e-mailom telefonickú objednávku, prípadne nebude odpovedať na výzvy predávajúceho.
  8. K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy dochádza nasledovným spôsobom. Objednávka kupujúceho vykonaná telefonicky, e-mailom cez kontaktnú adresu alebo prostredníctvom E-shopu sa považuje za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy na tovar uvedený v objednávke. Predávajúci zašle kupujúcemu na svoju e-mailovú adresu faktúru. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Kúpna zmluva na tovar uvedený v objednávke medzi kupujúcim a predávajúcim je uzatvorená až v okamihu doručenia prijatia objednávky kupujúcemu za predpokladu, že došlo k uhradeniu faktúry do doby splatnosti (podľa zvoleného spôsobu platby za tovar pri objednávke) od odoslania faktúry, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Prijatie objednávky zo strany predávajúceho je akceptácia návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Formálne potvrdenie uskutočnenej objednávky nemá vyššie uvedené účinky prijatia objednávky.
  9. V prípade výpadku serveru alebo softwarovej chyby si predávajúci vyhradzuje právo neakceptovať návrh na uzavretie kúpnej zmluvy alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorá by mu mohla spôsobiť stratu.
  10. Predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať návrh na uzavretie kúpnej zmluvy alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, kedy počet prijatých objednávok prevýši počet disponibilných zásob tovaru a v prípade, že ceny uvedené v obchode boli uvedené v dôsledku softwarovej chyby nesprávne. (napr. 1 euro pri tovare s trhovou hodnotou rádovo desaťnásobne vyššou).

IV. Kúpna cena a platba za tovar

  1. Ceny uvedené na E-shope sú ceny, za ktoré bude tovar dodaný kupujúcemu a sú konečné, tj. vrátane všetkých daní a poplatkov (s výnimkou ďalších nákladov podľa spôsobu dopravy a platby).
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zmien uvedených cien v prípade zmien cien na finančných trhoch. Pri zmenách cien v dôsledku výraznej inflácie, pri zmenách cenových podmienok dodávateľov tovaru, prípadne zmien na základe komisionárskej zmluvy medzi dodávateľmi a predávajúcim sa tieto zmeny nebudú dotýkať už uzatvorených kúpnych zmlúv.
  3. Cena nevydaných mincí, medailí alebo iných investičných produktov je stanovená na základe očakávaných predbežných cien mincí, medailí alebo iných investičných produktov. V prípade zvýšenia cien zo strany NBS alebo iného eminenta a kupujúci už uhradil cenu vo výške predpokladanej predajnej ceny, vyhradzuje si predávajúci právo účtovať pred dodaním tovaru vzniknutý rozdiel. V prípade, že kupujúci navýšenie nebude akceptovať, má právo na vrátenie peňazí v plnej výške už zaplatenej čiastky zálohy dohodnutým spôsobom.
  4. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
  5. Platbu za tovar je možné zrealizovať:
    v hotovosti na vopred dohodnutom mieste pri osobnom prevzatí v rámci Bratislavy (nakoľko náš E-shop nemá kamennú prevádzku), podľa zákona č.394/2012 Zb.z., iba do výšky 5.000,- Eur. Vyššie čiastky je možné platiť inými dostupnými možnosťami platieb za tovar.                                                                                               platbou prevodom na bankový účet predávajúceho. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia objednávky. Pri platbe bankovým prevodom je celková suma faktúry splatná do 5 dní.
    kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu GoPay pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: www.gopay.com/sk. V prípade platby kartou online je celková cena splatná do 5 dní.
  6. Pokiaľ predávajúci do 5 dní neobdrží úhradu na svoj účet, má predávajúci právo zrušiť objednávku. V prípade, ak kupujúci po potvrdení objednávky neuskutoční osobné prevzatie, resp. nezaplatí predávajúcemu celú fakturovanú cenu bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov vyplývajúcich z neprevzatia objednaného tovaru.
  7. Faktúra vystavená na základe kúpnej zmluvy slúži zároveň ako účtovný (daňový) doklad. K cene tovaru sú pripočítané dodacie náklady pozostávajúce predovšetkým z nákladov na dopravu tovaru na miesto určené kupujúcim, náklady na poistenie tovaru, balné poprípade poplatky spojené s realizáciou úhrady za objednaný tovar.
  8. Kupujúci ma právo si vyžiadať zálohovú faktúru. V prípade platby vopred formou zálohovej faktúry je kúpna cena považovaná za uhradenú po pripísaní celej čiastky kúpnej ceny objednaného tovaru, vrátane dodacích nákladov na účet predávajúceho. Kupujúci je povinný uhradiť celkovú cenu objednávky najneskôr do 24 hodín od odoslania zálohovej faktúry. Po uplynutí tejto lehoty bude objednávka predávajúcim bez náhrady zrušená, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

V. Cena za prepravu

  1. Objednaný tovar bude doručený poisteným listom alebo poisteným balíkom prostredníctvom Slovenskej pošty, kuriéra alebo zmluvného prepravcu. Predávajúci stanovuje výšku prepravy podľa nákladov na obstaranie prepravného materiálu, balné a platby za službu prepravcovi. Prepravné poplatky sú vyčíslené pri objednávaní tovaru a následne sú samostatne vyčíslené i na faktúre. Zásielka je poistená v plnej výške kúpnej ceny.
  2. Cena poštovného sa líši od váhy, poistnej sumy a miesta dodania tovaru. O presnej výške poštovného bude kupujúci informovaný v procese realizácie objednávky pred jej záväzným potvrdením. Ak celková výška zakúpeného tovaru presiahne 100 €, poštovné na Slovensko je zdarma.
  3. V prípade objednávok s vyššou hodnotou ako 1000 € s doručením mimo Slovenska sa tovar rozdeľuje do viacero zásielok a na základe toho sa upravuje aj výška poštovného. O celkovej výške poštovného bude kupujúci informovaný pri objednávaní tovaru a následne bude poštovné aj samostatne vyčíslené na faktúre. Zásielka je poistená v plnej výške kúpnej ceny.

VI. Dodanie tovaru

  1. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar, ktorý je na sklade, dodať kupujúcemu v lehote do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Kupujúci túto dodaciu lehotu bez výhrad akceptuje. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  2. V prípade tovaru objednaného na dotaz kontaktujeme kupujúceho pri zabezpečení tovaru. Po jeho úhrade platia Všeobecné obchodné podmienky ako v prípade tovaru na sklade.
  3. Tovar, ktorý si kupujúci objedná v rámci predpredaja, fakturujeme po jeho obdržaní (spravidla ihneď po emisii), po prijatí platby je dodanie v zmysle Všeobecných obchodných podmienok pre tovar na sklade.
  4. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do piatich pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve alebo výzve predávajúceho na prevzatie tovaru, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
  5. Pokiaľ kupujúci zvolil v objednávke osobný odber, informuje predávajúci kupujúceho o termíne odberu a mieste odberu podľa predchádzajúcej dohody kupujúceho s predávajúcim. Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia, nakoľko pri dodatočnej reklamácii bude kupujúci povinný preukázať neúplnosť balenia pri jeho prevzatí.
  6. Pokiaľ kupujúci zvolil v objednávke doručenie tovaru kuriérom alebo Slovenskou poštou, zodpovednosť za prepravu tovaru preberá prepravca. O odoslaní zásielky je kupujúci informovaný e-mailom. Kupujúci je povinný skontrolovať neporušenosť jej obalu, počet zásielok a ich celistvosť. V prípade zistenia neúplnosti alebo poškodenia dodaného tovaru, ktoré boli spôsobené zo strany prepravcu, je kupujúci povinný takúto zásielku neprevziať a spísať s dopravcom zápisnicu o dôvode jej neprevzatia. Kupujúci je povinný písomne oznámiť neprevzatie objednávky z dôvodu jej poškodenia prepravcom predávajúcemu najneskôr do 1 dňa od jej neprevzatia. Ak kupujúci prevezme zásielku v poškodenom stave, znemožní predávajúcemu nárokovať si vzniknutú škodu u prepravcu a kupujúci tak preberá na seba zodpovednosť za takéto konanie. Zásielka sa v tomto prípade považuje za doručenú v neporušenom stave a nie je možné zo strany kupujúceho si uplatňovať na takto porušený tovar reklamáciu. V prípade ak prepravca doručil zásielku s poškodeným obalom, ale pri kontrole obsahu zásielky kupujúcim sa nevyskytli žiadne nezrovnalosti v množstve alebo poškodení tovaru, kupujúci môže takúto zásielku prevziať.
  7. V prípade, ak kupujúcemu nebude doručená zásielka, o odoslaní ktorej bol informovaný predávajúcim alebo je zásielka poškodená, je kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať predávajúceho telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho +421 949384815 alebo prostredníctvom emailu: info@eurocoins4all.sk.
  8. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste dohodnutom podľa kúpnej zmluvy alebo v prípade, ak si kupujúci objedná tovar a bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu.
  9. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky, ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky.

VII. Reklamácia tovaru

  1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, vzťahuje sa na tovar záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa doručenia alebo osobného odovzdania tovaru kupujúcemu.
  2. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
  3. Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru skontrolovať množstvo a kvalitu dodaného tovaru a o jednotlivých zistených vadách tovaru ihneď informovať predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy na adresu: info@eurocoins4all.sk.
  4. Prevzatie poškodeného balíka je na zodpovednosti kupujúceho. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru si bude môcť kupujúci uplatniť len ak preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
  5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  6. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  7. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie tovaru zapríčinené prepravcom, oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne uvedenými údajmi kupujúceho, poškodenie tovaru zavinené prepravcom (pozri časť 6. Dodanie tovaru).
  8. Reklamáciu treba urobiť vždy písomne s možnosťou overenia doručenia na kontaktné údaje predávajúceho. Kupujúci tak musí urobiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 5 dní od prevzatia tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bola reklamácia podaná včas na prepravu.
  9. Reklamácia musí obsahovať dátum dodania tovaru, číslo faktúry, názov tovaru podľa dodanej faktúry, reklamované množstvo, popis chyby a návrh na vybavenie reklamácie. V prípade možnosti je vhodné pripojiť aj fotografie. Tie môžu byť zaslané aj osobitne prostredníctvom elektronickej pošty na kontakt predávajúceho. Ten je povinný za vyjadriť k reklamácii do 7 dní od dňa jej doručenia.
  10. Adresa pre doručenie alebo odovzdanie reklamovaného tovaru je: eurocoins4all s. r. o., so sídlom Mlynské nivy 18689/82B, 821 05 Bratislava, IČO: 56 185 626, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd. Sro, vložka číslo 177768/B. Náklady na doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu znáša kupujúci.
  11. Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie kupujúcemu v zákonnej lehote a to písomne e-mailom alebo poštou.
  12. Ak nie je kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, je povinný požiadať predávajúceho o vyriešenie sporu. Adresa pre odoslanie žiadosti je: info@eurocoins4all.sk.
  13. Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za chyby alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk) alebo inú oprávnenú právnickú osobu, zapísanú v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. V prípade produktov s pevnou cenou je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho oprávnený v súlade s ustanovením §7 zákona č. 102/2014 Z.z. bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, a to písomnou formou. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom si môže odstúpenie od zmluvy uplatniť prostredníctvom formulára umiestneného na nasledovnom odkaze.
  2. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru v súlade s §10 odsek (4) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. V uvedenom prípade bude zo strany predávajúceho vrátená kúpna cena, ponížená o kompenzáciu odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.
  3. V prípade vrátenia tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar osobne (v rámci Bratislavy po predchádzajúcej dohode) alebo prostredníctvom prepravnej služby na sídlo predávajúceho eurocoins4all s. r. o., Mlynské nivy 18689/82B, 821 05 Bratislava. V uvedenom prípade kupujúci bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci je ďalej povinný priložiť k vrátenému tovaru originál daňového dokladu, záručný list, číslo objednávky a číslo bankového účtu, kam má byť cena tovaru vrátená. Finančná čiastka bude odoslaná na kupujúcim zvolený bankový účet, a to najneskôr do 30 dní od prevzatia tovaru.
  4. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
  5. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
  6. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, kedy počet prijatých objednávok prevýši počet disponibilných zásob tovaru a v prípade, že ceny uvedené v obchode boli uvedené v dôsledku softwarovej chyby nesprávne. (napr. 1 euro pri tovare s trhovou hodnotou rádovo desaťnásobne vyššou).

IX. Záverečné ustanovenia

  1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
  2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
  3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
  4. Fyzická osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu v mene právnickej osoby ako kupujúceho, zodpovedá osobne za všetky právne následky a spôsobenú škodu, pokiaľ nebola za kupujúceho – právnickú osobu oprávnená konať alebo ak Obchodný zákonník, platný v Slovenskej republike, neustanovuje inak.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  6. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  7. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 05.08.2024